Stopnja: 1
Letnik: 4
Študijski program: Socialno delo
Nosilci: Vesna Leskošek
Sodelavci: Anže Jurček
P | S | V | KV | DOŠ | SD | ∑ | ECTS |
30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 65 | 125 | 5 |
Cilji:
Sposobnost prepoznavanja znakov zanemarjanja in nasilja ter sprejemanja odločitev v korist otroka.
Obvladovanje postopkov ukrepanja v korist otroka.
Usposobljenost za organizacijo in koordinacijo. medinstitucionalnega sodelovanja.
Usposobljenost za analitično razumevanje okoliščin, vzrokov in posledic zanemarjanja in nasilja nad otroci.
Vsebina predmeta:
Nasilje in zanemarjanje otrok – definicije, pomeni, oblike
Zaščita otrok – teorije in koncepti
Ocena tveganja
Vloga države pri zaščiti otrok – poseganje v zasebnost
Ukrepi za zaščito
Odvzem otroka
Zakonski okvir javnih pooblastil
Postopki in prakse
Medinstitucionalno sodelovanje
Pomoč in podpora otroku
Temeljna literatura:
Aničić, K., Hrovat Svetličič, T., Sušnik, A. (2015). Nasilje nad otroki: Strokovne smernice za delo z otroki, ki doživljajo zanemarjanje in/ali nasilje. Ljubljana: Društvo za nenasilno komunikacijo.
Leskošek, V., Kodele, T. in Mešl, N. (2019). Zaščita otrok pred nasiljem in zanemarjanjem v Sloveniji. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo.
Pogoji za vključitev v delo:
Vključitev v tekoči letnik študija
Metode ocenjevanja:
Analiza primera kot pogoj k izpitu. Pisni izpit.
Delež v %:Pisni izpit 100%